Shima Kia.jpgwoensdag 04 maart 2020 10:42

De gemeenteraad in Breda gaat er vanaf maart 2022 anders uitzien. Althans, wat de ChristenUnie Breda betreft. De afdeling stelt zich een duidelijke ambitie. Coördinator Shima Kia: “Eén zetel. Daar gaan we voor. Breda mist een duidelijk christelijk-sociaal geluid. We voelen enthousiasme in Breda om dat geluid sterker te positioneren. Voor ons reden genoeg om met een werkgroep aan de slag te gaan met als doel een zetel te bemachtigen en zo van waarde te mogen zijn voor alle Bredanaars.”

Vanuit de leden van de ChristenUnie in Breda is een werkgroep gevormd met de ambitie om bij de eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen in 2022 een zetel in de gemeenteraad Breda te bemachtigen. Dat daar reden toe is, moge duidelijk zijn. Shima Kia: “De ChristenUnie mag dan niet in de raad hebben gezeten de afgelopen jaren, maar meerdere college- en raadsbesluiten hebben onze oren doen klapperen. Zo zijn we als politici én bewoners van Breda verontwaardigd over de manier waarop er met belastinggeld is omgegaan; bijvoorbeeld bij het voormalig winkelcentrum De Lunet.” Kia vervolgt: “Wat daar gebeurd is, is aan de Bredanaar niet uit te leggen. Als ChristenUnie willen we in de toekomst vaker aan de bel trekken wanneer besluiten niet uit te leggen zijn.”

De ChristenUnie Breda wil hard aan de slag om vanaf 2022 gemeentegeld rechtvaardiger te verdelen. Kia: “Zo’n voorbeeld als De Lunet; dat is geld dat de stad niet meer kan besteden aan, bijvoorbeeld, het bevorderen van zelfredzaamheid en de aanpak van drugshandel. Wij willen met de ChristenUnie in de raad met een christelijk-sociaal geluid laten zien dat geld terecht moet komen bij een veilige en leefbare stad, een stad die de zorg voor jong en oud op orde heeft én houdt en een een schone stad waarin we omzien naar elkaar, in het bijzonder naar de mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien - van schuldenaren tot kleine ondernemers die steun verdienen.”

De werkgroep werkt met een flinke dosis realisme aan de raadszetel. “Maar we zijn ook hoopvol”, aldus Kia. “We kennen het aantal stemmers op de ChristenUnie in Breda goed. Dat is nu nog niet voldoende voor een raadszetel, maar we zitten duidelijk in de lift. In onze omgeving proeven we behoefte aan een christelijk-sociaal geluid”.  De werkgroep van 6 leden is inmiddels gestart met de voorbereidingen en het werven van meer gemotiveerde mensen die willen meedenken, meedoen en meebidden voor het werk van de ChristenUnie Breda.

Reacties op 'ChristenUnie Breda bereidt zich voor op deelname aan de Gemeenteraadsverkiezingen 2022'