ChristenUnie Breda ontmoet GHK

Bouw_Breda_Kerk_2021.jpgmaandag 17 mei 2021 21:00

Afgelopen week was de ChristenUnie Breda in gesprek met de Gezamenlijke Huurderskoepel Breda (GHK), naar aanleiding van hun oproep eind maart aan de Bredase politiek. We willen de GHK danken voor het werk dat ze doen en voor hun brief. Hun oproep is een stem voor de kwetsbaren in de samenleving en daarin kunnen we elkaar goed vinden.

Huurders, gemeente en woningcorporaties in Breda maakten eerder op het gebied van wonen langjarige afspraken in de Alliantie 2019-2023. De GHK ziet dat deze afspraken momenteel niet allemaal worden gehaald. Bijvoorbeeld met betrekking tot de bouw van sociale huurwoningen in Breda of het beheersbaar houden van woonlasten. Plannen kunnen natuurlijk anders lopen dan van te voren bedacht, maar bijsturen is dan op zijn plaats.

In het gesprek hebben de huurdersverenigingen ons duidelijk gemaakt waar nu de knelpunten zitten en wat de gemeente in haar beleid en maatregelen zou kunnen doen om aan de afspraken in de Alliantie recht te doen.

Als ChristenUnie Breda zijn we het afgelopen jaar vaker in gesprek geweest met maatschappelijke organisaties zoals de GHK. Om te luisteren wat er speelt in de Bredase samenleving. Zo kunnen we in 2022 campagne voeren voor wat écht telt!

Reacties op 'ChristenUnie Breda ontmoet GHK'