Breda Kaderbrief 2021

Waterkant Breda 202t.jpegmaandag 05 juli 2021 19:46

Langzaam maar zeker komen we uit de lockdown. Een wandeling door de stad geeft allerlei signalen die daarop wijzen. Er zijn zelfs weer een aantal vrijgezellenfeesten gespot in de binnenstad! Het begint weer te leven in Breda en dat is goed nieuws.

Ook raadsleden kwamen na een lange tijd weer fysiek bij elkaar om naar de toekomst te kijken, specifiek gericht op de begroting 2022. Het tekort aan woningen werd herhaaldelijk genoemd: we willen bouwen maar waar, hoe (hoog), wanneer en met wie? Hopelijk blijft de aandacht ook uitgaan naar de monopolie-positie van de leverancier in de warmtetransitie.

We zijn blij dat er partijen zijn die zich iets aantrekken van de meest kwetsbaren in de samenleving én dat er partijen zijn die niet terugdeinzen voor vooruitgang en groei. Zo zie je dat we als stad willen investeren in een derde uitgiftepunt van de Voedselbank en tegelijkertijd ook in de voorzieningen in (groeiende) wijken en dorpen. We willen de betrokkenheid van diverse inwoners vergroten om tot weloverwogen plannen te komen. Tegelijkertijd blijven we scherp op onze verantwoordelijkheid en rol als verkozen bestuurders. Wie weet wordt elkaar de volgende keer wat meer de linkerwang toegekeerd, maar vooral zien we ernaar uit de volgende keer onze eigen bijdragen te leveren!

We hebben veel goed nieuws met jullie te delen en hopen dat binnenkort te doen. Houd onze website en socials in de gaten!
Gods zegen,
ChristenUnie Breda