ChristenUnie doet mee aan Gemeenteraadsverkiezingen Breda

Karel Smouter 2021-10.jpgwoensdag 06 oktober 2021 12:16

De leden van de ChristenUnie West-Brabant hebben Karel Smouter met algehele stemmen verkozen tot lijsttrekker bij de Gemeenteraadsverkiezingen Breda in maart 2022.

De ChristenUnie Breda bereidt zich al ruim 2 jaar voor om vanaf 2022 deel te kunnen nemen aan de gemeenteraad van Breda. Een jonge, actieve werkgroep heeft de afgelopen jaren door o.a. thema-avonden en werkbezoeken gesproken met allerlei mensen en instanties over uiteenlopende onderwerpen. Zodoende is er een goed beeld ontstaan wat de ChristenUnie in Breda kan toevoegen aan de gemeenteraad.

Karel Smouter (50 jaar) is geboren in Breda, opgegroeid in Barendrecht en heeft in Apeldoorn gestudeerd. Tot 2018 was hij gemeentepredikant in Wageningen, en vanaf januari 2019 is hij krijgsmachtpredikant op vliegbasis Gilze-Rijen.

Karel ziet als speerpunten voor Breda o.a. dat voorkomen moet worden dat mensen tussen wal en schip raken, wat helaas ook in Breda gebeurt. Er moet worden ingezet op grotere sociale samenhang in de wijken wat de veiligheid in de stad bevordert. Ook moet er meer oog zijn voor rentmeesterschap, niet alleen voor het milieu, vergroening van de stad Breda, maar ook oog voor mensen onderling. "Heel ons programma is gericht op verbinding: mensen werkelijk bij elkaar brengen", aldus Karel.

“Onze gebedsgroep komt maandelijks bij elkaar om te bidden voor verschillende (lokale) politieke thema's en de komende verkiezingen. Iedereen is hartelijk welkom hieraan deel te nemen.” (Voor nadere informatie hierover info@christenunie.breda.nl).

In de najaarsvergadering van november zullen de overige kandidaten op de kieslijst en het definitieve verkiezingsprogram worden vastgesteld.

Voor nadere informatie:

Lijsttrekker ChristenUnie Breda: Karel Smouter, karel.smouter@gmail.com, 06-12588601

Voorzitter ChristenUnie Afdeling West-Brabant: p.van.veelen@freeler.nl, 06-54237018

Reacties op 'ChristenUnie doet mee aan Gemeenteraadsverkiezingen Breda'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.