Bezoek van Carola Schouten in Breda

Spreekuur_12-3-2022 Breda.jpegmaandag 14 maart 2022 18:06

Carola Schouten, minister voor Armoede, Participatie en Pensioenen, ging zaterdag 12 maart langs het spreekuur van de ChristenUnie Breda. Ter voorbereiding van dit bezoek heeft ChristenUnie Breda input verzameld van verschillende Bredase vrijwilligersorganisaties die op schuldhulpverlening en stille armoede werken. Deze punten zijn zaterdag aan de minister voor armoedebeleid overhandigd. Carola Schouten sprak met lijsttrekker Karel Smouter en Rutger van Eijken van Quiet500 Breda (in oprichting).

Quiet zet zich in voor mensen in armoede: ze vormt community’s en organiseert op deze manier solidariteit met mensen die in armoede leven. ‘De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter’, aldus Rutger. ‘Mensen die al in armoede leven hebben het steeds moeilijker.’ Rutger heeft in Breda, samen met studenten Social Work van Avans, een ontmoetingsplek gecreëerd en is nu in gesprek met welgestelde Bredanaars om de oprichting van Quiet Breda te ondersteunen.

Karel Smouter: “Oog hebben voor elkaar is voor ons een belangrijk speerpunt. Niemand mag buiten de boot vallen, zeker in deze tijd van grote spanningen en stijgende prijzen.’

Minister Schouten toonde veel belangstelling voor het werk in Breda en sprak ook met de aanwezige Avans-studenten. Daarna bracht zij een onverwacht bezoek aan een groep vrijwilligers rond de Lucaskerk. Zij zijn bezig met het aanleggen van een tuin en het opknappen van het openbaar groen met ondersteuning van de gemeente. Schouten: ‘Zelf je handen uit de mouwen steken voor je eigen wijk is een prachtig initiatief.’

Reacties op 'Bezoek van Carola Schouten in Breda'